Гаражът на Таран-автобоядисване,ремонт на автомобили,тенекеджийски услуги

Как да си боядисам колата сам?

Често в автомобилните форуми се повдига въпроса "как да си боядисам колата","как да си боядисам бронята","как да си подготвя колата за боядисване" и други подобни.
Ще се опитам тук да дам някои насоки,на желаещите да се занимаят самостоятелно с авто боядисване.
 
Стъпки при боядисване
1. Измиване на колата или поне на ремонтираният детайл.След като детайла на автомобила се подсуши,ремонтирания детайл е добре да се обезмасли.
2. Установяване на повредите-ако е нужно изчукване,кърпене или нещо подобно,то се прави.
3. Подготовка за полагане на кита-напукана боя,изчуквана ламарина и заварки се шлайфат с флекс(ъглошлайш),с ламелен диск.След това се матира с шкурка-мястото за китване с  Р-150,около мястото за китване  Р-240,останалото от детайла-320-500.
4. Китваме увреденото масто,в зависимост от нуждите може,да се започне с запълващ кит-с влакна или с друг пълнител.Поради по голямата си твърдост се шлайфа с Р-100,Р-150.След това се нанася по-фин кит,шлайфа се с Р-150,Р-180.
5. След достигане да нужната форма и гладкост на увредения детайл,следва нанасянето на грунд,известен още като шприц,филер,фюлер.Ако елемента е работен на по-едри шкурки преди грунда е препоръчително да се нанесе полиестерен шприц кит.Ако се нанася шприц кит,за покриване на едри драскотини и подобни,той се шлайфа на шкурки240-280.
Акрилния грунд(шприц,филер ,фюлер),след нанасяне и изсъхване се шлайфа с шкурки 320-500 на сухо и 600-1000 водно.
Има и сухи абразиви отговарящи на едрина 600-1000.След приключване на шлайфането детайла трябва да се измие,подсуши и обезмасли.
6. Следва облепване/маскиране на подготвените за боядисване части-ако имаме един или повече елемента за боядисване,останалата част от автомобила се облепва с покривен наилон и хартия.Трябва да се има впредвид,че масово превлаганит покривни найлони не задържат боя и позъсахналата първа ръка,може да бъде отлепена от наилона и залепена върху детайла,което ще компроментира боядисването.За да се избегне този проблем,зоните непосредствено около боядисваните детайли е добре да се облепят с хартия.
7. Боядисване-нанасянито на финишното покритие,в зависимост от това дали колата е "металик" или акрил става по следния начин
За "металика"-това е базова боя,която се покрива с безцветен лак.Основата(базата) се нанася на две-три ръце,после се нанася един полу сух слой,от по-голямо разстояние,за да се извадят ефектните частици.След изсъхване на базата,тя се забърсва с т.нар восъчна кърпа.
Отгоре се покрива с две,три ръце безцветен лак.
Това е най-сбито описание на процеса на автобоядисването.За да се извършат описаните операции е необходимо известно оборудване.


Инструменти и оборудване нужно за автобоядисване    За да боядисате каквото и да било е нужно да ...Инструменти и оборудване нужно за автобоядисване
    За да боядисате каквото и да било е нужно да имате
1.Пистолет за боядисване.Възможно е да се използва и спрей,но този вариянт няма да разглеждам.
2.Компресор.
3.Шпакли-различни по размер и твърдост за нанасяне на кита.
4.Подложки за шлайфане-различни по-размер трупчета и т.п. върху които да се поставя шкурката при шлайфането.
5.Флекс (ъглошлайф) или бормашина с подложка за шлайфане.
Това е минималният набор от нища който са нужни.Наличието на машини за шлайфани,доста ще подобри нещата.Компресора и пистолета за боядисване може да потърсите на заем или под наем,ще са ви нужни за шприцването и боядисването,така че не е необходимо да ги купувате.

Как да си боядисам колата сам?
Уеб сайт в alle.bg